Categorieën
Uncategorized

Alle punten over payrolling op een rijtje

Je hebt de term payrolling vast al eens voor bij horen komen. Maar wat is het nou precies? En hoe kan je een payroller inhuren? Op die vragen geven wij vandaag antwoord in deze blog. Voor dat je een payrollorganisatie inhuurt is het namelijk wel zo handig dat je weet wat je uit handen geeft! Wil je hier meer over weten? Lees deze blog dan snel door!

Een payroller neem veel taken uit handen

De taken die de payroller uit handen neemt is geheel aan jou. Bij payrolling wordt het juridisch werkgeverschap dus overgenomen door een payrollbedrijf. Hierdoor worden ook de risico’s wat betreft arbeidsrecht overgenomen door het payrollbedrijf. Hieronder vallen grote delen van de personeelsadministratie. Denk hierbij aan arbeidsovereenkomsten, verzekeringen, loondoorbetalingen bij niet werken door ziekte, jaaropgaven, ontslagzaken, wijzigingen in de wet en de salarisadministratie. Een aardig rijtje dus!

Deze taken moet je zelf nog op je nemen omtrent het personeel

Een payroller kan veel taken van je overnemen maar je moet natuurlijk ook zelf nog wat blijven doen. Als werknemer blijf je wel nog verantwoordelijk voor andere zaken rondom personeel. Je moet nog altijd zelf personeel aannemen, bepalen over contractverlenging en mensen eventueel ontslaan. Ook de hoogte van het salaris, het voeren van functioneringsgesprekken en de interne gang van zaken blijft jouw verantwoordelijkheid. Op de werkvloer verandert er verder niks. Er is ook een wet die ervoor zorgt dat het qua salaris niet uitmaakt of je op payroll basis of vast onder contract voor een bedrijf werkt. Wel kun je het eventueel merken in de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Payrolling kan voor iedereen die werknemers in dienst heeft interessant zijn. Het maakt hierbij weinig verschil wat je precies doet. De belangrijkste voordelen hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet.

  • Je weet altijd precies wat de kosten voor personeel gaan zijn.
  • Je ontvangt een factuur per periode voor al je personeelskosten.
  • De administratieve rompslomp verdwijnt.
  • De medewerkers merken er weinig van.

Meer weten?Wil je meer weten over payrolling? Neem dan eens een kijkje op de website van Payrollselect. Hier staat namelijk meer informatie op! Heb je nog een vraag? Neem dan gerust contact op met een van de specialisten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *